Transport publiczny taki jak autobusy to jedna z typowych rzeczy, które kojarzą nam się z centrum miasta. Wielu z nas jej używa lub używało w przeszłości. Jest popularna i zauważalna więc nic dziwnego, że ludzie decydują się na jej wybór jeżeli chodzi o reklamę w postaci dużych naklejek na pojeździe.
Marketing, który używa transport publiczny jako narzędzia nie jest niczym nowym. Z reguły ma to formę naklejania ogromnych naklejek zawierających reklamę na sam pojazd komunikacji miejskiej bezpośrednio. Zobaczenie takiego pojazdu nie jest czymś dziwnym przy typowym wyjściu na miasto gdyż ludzie faktycznie sią decydują na taką formę reklamy.
Tramwaje (tramwaje reklama) są już czymś normalnym jeżeli chodzi o miejski widok. Są dobrze widoczne w ruchu miejskim, a do tego kierowcy samochodów są niemalże zobowiązani zawsze mieć je na oku w przypadku styczności torów w drogą dla wszystkich innych pojazdów. Fakt, że są widoczne przez niemalże każdego, a zazwyczaj kursują w bardziej zamieszkanych częściach miasta, co powoduje, że chętnie mogą być postrzegane jako sposób na reklamę.
Reklamy umieszczana z tyłu autobusów (tzw. reklamy busback), są dość popularną metodą reklamowania się w sposób, który daje dosyć realną możliwości na to, iż ludzie to zauważą. Większość autobusów często odwiedza chociaż na jakiś czas ruchliwe tereny miasta, co daje właśnie szansę, że nie mała ilość potencjalnych odbiorców jadących do pracy nas dostrzeże.