Internet

Skuteczny profil linków

Backlinki do strony pozycjonowanej z innych witryn internetowych to od zarania działania wyszukiwarki Google jeden z podstawowych czynników rankingowych. Wielokrotne zamieszczanie odsyłacza do konkretnej witryny internetowej może mówić, że ta witryna jest wartościowa i należy ją awansować w wynikach wyszukiwania. Jest to bardzo właściwe domniemanie i sens ten nie znika nawet z powodu ubocznego skutku jakim jest spam. Ze spamem skądinąd Google walczy w sposób skuteczny, pomijając backlinki z witryn spamowych.

 

Jak tworzyć profil linków aby był on efektywny oraz gdzie lokować linki prowadzące do pozycjonowanej strony?

Przede wszystkim linki muszą posiadać atrybut dofollow. Pewna niewielka ilość dla urozmaicenia profilu może mieć przyznany atrybut nofollow. Tylko linki z atrybutem dofollow posiadają wagę przy ocenie przez wyszukiwarkę Google, link nofollow jest pod kątem oceny strony bez wartości.

 

O ile link na stronie będącej spamem nie będzie wzięty pod uwagę przez algorytm wyszukiwarki, to już 10000 linków zbudowanych w jeden dzień z takich stron a nawet z witryn przyzwoitych może skutkować negatywnymi konsekwencjami. Nie ma jednoznacznej, jednej odpowiedzi jaka ma być dynamika przyrostu odsyłaczy zwrotnych dla każdej witryny internetowej. Dwa linki z wartościowych stron mogą znaczyć więcej niż 1000 z witryn o gorszych parametrach. Powinno się systematycznie budować profil i monitorować wyniki. Dla witryn na nowych domenach należy być ostrożnym z ilością dobową kreowanych odnośników. Rozważniej przez pierwsze dni dodawać po kilka, kilkanaście odnośników, robić nawet pauzy jednodniowe niż przesadzić. Zresztą takie ilości linków ze witryn o dobrych parametrach, dobrze podlinkowanych, mogą dać bardzo dobre efekty i może nie być potrzeby by ilości te zwiększać do jakiś zawrotnych rozmiarów.

 

Odnośniki można instalować na wielu typach witryn. Mogą to być strony publiczne, takie jak fora, komentarze pod publikacjami, portale ogłoszeniowe. Mogą to być strony i blogi kreowane w tak zwanych serwisach web 2.0. Są to różne systemy blogowe takie blogspot czy wordpress a także serwisy takie jak wix gdzie można postawić za darmo stronę internetową. Bardzo istotnym sposobem kreowania miejsc pod wartościowe linki jest budowa stron internetowych na prywatnych domenach.

 

Bardzo ważną kwestią jest by treść na stronie, na której chcemy ulokować odsyłacz była niepowtarzalna, nie może być plagiatem. Bardzo dobrze, aby dany tekst był tematycznie związany z frazą, na którą pozycjonujemy stronę, tzn.: aby zawierał tą frazę. Budując strony w domenach prywatnych należy pamiętać o zróżnicowaniu serwerów. Wszystkie miejscówki z linkiem zwrotnym powinny być podlinkowane.

 

https://semhub.pl/pozycjonowanie-stron-internetowych/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *