Witamina C – trochę wiedzy

Witamina c jest dziś najbardziej popularną witaminą. Nie jest toż zaskakujące, ponieważ organizm potrzebuje witaminy c do ponad 300 funkcji. W rzeczywistości udowodniono, że witamina c pomaga chronić przed chorobami serca, rakiem i innymi poważnymi chorobami. Bez witaminy c organizm również nie byłby w stanie wyleczyć się. Dzieje się tak, albowiem witamina C jest niezbędna do robienia kolagenu. Ilekroć dana osoba posiada skaleczenie lub uraz, to kolagen pomaga naprawić uszkodzenie, a bez odpowiedniej ilości witaminy c byłoby to prawie niemożliwe. Kolagen pełni mnóstwo funkcji w organizmie, w tym utrzymuje narządy w miejscu, a nie byłby w okresie owego zrobić bez wystarczającej ilości witaminy C.

Witamina c jest także przeciwutleniaczem dla organizmu oraz pomaga lepiej wchłaniać inne witaminy oraz minerały. Na przykład kwas foliowy i żelazo potrzebują witaminy c, żeby zmaksymalizować swoją użyteczność. Im dużo witaminy c ma organizm, tym skuteczniejsza jest jego ochrona przed przeziębieniami i innymi powszechnymi dolegliwościami, a witamina c może nie zapobiec zarażeniu się wirusem, ale pomaga przyspieszyć proces zdrowienia.

Prawie wszystkie owoce oraz warzywa zawierają witaminę c, ale niektóre mają znacznie wyższą zawartość witaminy c niż inne. Żurawina i melony mają wysoką zawartość witaminy c. W rzeczywistości owoce tropikalne zawierają najwięcej witaminy c ze wszystkich owoców. Ostra papryka jest jednym z najróżniejszych źródeł witaminy c, jeżeli chodzi o warzywa. Im ostrzejsza papryka, tym większa jest zawartość witaminy c. Niestety, witamina c jest rozpuszczalna w wodzie, więc wiele warzyw traci swoją skuteczność jako dostawcy witaminy c, jeżeli są gotowane przez długi czas. Gotowanie na parze lub szybkie smażenie warzyw zapewnia zachowanie większej ilości witaminy c. Zalecaną dzienną ilość witaminy c można łatwo uzyskać, jedząc pięć porcji owoców i warzyw dziennie, jeżeli są one jedzone na surowo lub szybko gotowane.

Suplementy witaminy C są niezwykle przydatne, aby zapewnić ludziom wystarczającą ilość witaminy C. Natomiast przy zbilansowanej diecie ilość witaminy c, którą otrzymuje organizm, że być wystarczająca. Jeśli natomiast dana osoba zaczyna czuć się zmęczona lub ospała, suplementacja witaminy C pomoże to przezwyciężyć. Nie ma niebezpieczeństwa zbyt wielkiej liczbie witaminy c, ponieważ organizm po prostu wydala jej nadmiar.

https://podolog-warszawa.pro/

Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.